Bureau Control

Je bent zojuist uitgescholden en bedreigd door een cliënt
Hoe reageerde je?

Agressietraining


In onze agressietraining leren wij medewerkers om vervelend gedrag en agressie in een vroeg stadium te herkennen en adequaat te handelen. Met onze eenvoudige en praktische principes is men in staat om direct en professioneel te reageren. Wij maken uw medewerkers weerbaarder!
Medewerkers blijven in gesprek, wijzen het gedrag van de klant af en houden de relatie in stand .
Omdat wij hen aanleren om vroegtijdig te reageren voorkomt men de ontwikkeling.van agressief gedrag. Preventie is altijd nog beter dan 'Hoe er mee om te gaan!'. Resultaat is een veilige werkomgeving waarin de medewerker de regie heeft.

Algemeen trainingsdoel


Na de 'Agressietraining' zullen de deelnemers afwijkend gedrag in een vroeg stadium herkennen en mentaal weerbaarder zijn. Zij zijn in staat, om zowel individueel en als team, in een spanningsvolle situatie adequaat, (pro)actief en professioneel te reageren, de-escalerend op te treden en agressie te voorkomen. 

Onderwerpen
Onderwerpen

  • ABC-gedrag
  • Aandacht en opvang
  • Benaderingsfasen*
  • Doel Aanpak Analyse*
  • Alcohol en drugs*
  • Spanning en stress
  • Aktiestijlen en teaminzicht
  • Roos van Leary*
  • Vaardigheden B.A.M.© en E.G.E.L.©
  • Herkennen en erkennen van gedrag
  • Agressieproces
  • Soorten agressie
  • Wat is agressie?

* In overleg naargelang doelstelling en trainingsduur.

Trainingsduur
Trainingsduur

  • Verdieping: 2 dagdelen à 4 uur
  • Verdieping: 1 dagdeel à 4 uur of
  • Basis: 2 dagdelen à 4 uur of
  • Basis: 1 dagdeel à 4 uur of