Twee gasten staan neus aan neus
Hoe de-escaleer je?
Training conflicthantering
In de training ‘Conflicthantering’ leren deelnemers vroegtijdig signalen van een conflict te herkennen en daar effectief op te reageren. We bieden praktische tools en een veilige, de-escalerende aanpak om adequaat in te grijpen.
Conflicten kunnen overal ontstaan: met of tussen bezoekers, burgers, klanten of gasten. Dit kan gebeuren wanneer je zelf een conflict signaleert, of wanneer je ingrijpt om bijvoorbeeld een collega te ondersteunen. Tijdens de training leren deelnemers het overzicht te behouden, de situatie doelgericht te benaderen en op een veilige en verantwoorde manier te interveniëren. Zo wordt voorkomen dat de spanningen verder oplopen.

Wat levert de training op?
Na het volgen van de training ‘Conflicthantering’ hebben deelnemers beter inzicht in hoe conflicten ontstaan én hoe ze hier effectief mee kunnen omgaan. Ze leren vroegtijdige signalen te herkennen en behouden met behulp van het stappenplan en de benaderingsfasen het overzicht en de regie in escalerende situaties.
De training helpt deelnemers een zelfverzekerde en professionele houding te ontwikkelen bij het optreden in conflictsituaties. Of het nu individueel is of als team: er wordt op een veilige en doordachte manier ingegrepen. Dit draagt direct bij aan een veilige en stabiele omgeving voor iedereen.
Onderwerpen
- Soorten agressie
- Agressieproces
- BAM© en EGEL©
- Energiemanagement
- Aktiestijlen
- Benaderingsfasen©
- Stappenplan conflict©
- Eerste opvang en aandacht
- Roos van Leary*
- Alcohol en drugs*
*In overleg naargelang doelstelling
TRAININGSDUUR
- 1,5 dagdeel van 6 uur